Terug naar Nice

13 oktober 2022 - Nice, Frankrijk

We hebben de tijd en dus ontbijten we rustig en trekken even over half 10 de deur van ons app dicht, na eerst met een klein sleuteltje het ontzettend kleine liftje naar boven getoverd te hebben. Hoe ze dit dingetje in het trappenhuis hebben weten te frutsels is werkelijk een wonder, we kunnen er NET met zijn 2en in. Nog een laatste blik op de mooie huizen en we gaan op weg naar het Palazzo Real, ietsje maar het westen. De voortreffelijke tomtom van deze auto wijst ons er feilloos naartoe en Does sjeest als een volleerde genuees door de smalle straatjes,  maar helaas in geen enkel zijstraatje ook maar iets van een Parkeerplek. Nu ja dan maar niet ,er staat nog een 2e park en villa op het programma   parca durazzo  palavicini in een voorstadje van Genua, maar ook dat is ons niet gegund, als we de weg afdraaien worden we de snelweg terug de stad in opgestuurd, er is een waanzinnige opstopping. Dus helemaal terug, omgedraaid en de SS1 ( ons zeer geliefd en bekend) vervolgd voorbij de afslag en een eind verderop weer volgens de tomtom naar het Parc   .  ......en wel ja geen enkele Parkeerplek  een vriendelijke dame op een scooter helpt ons nog , '" a sinistra piu a destra etc etc" maar het mag niet baten. We moeten  nu echt een kopje koffie en dat lukt gelukkig aan het water met een P er tegenover. Dan naar de autostrada, het is nog ong 190km naar Nice en we willen nog gezellig lunchen,  dus tegen 1 uur van de weg af en na wat zoeken in een klein dorpje en erg prettig tentje, et vlakbij een P, waar de meter niet werkt!.Does met haar gezicht lekker in de zon , want ze is aardig neusverkouden. En na al die dagen lopen , ook al had ik braaf mijn stok, is mijn rug conditie helaas ook  aan het verminderen.

We rijden nog even langs de schitterende kust en gaan de autostrada weer op, die is heel druk met vrachtverkeer en voortdurend in reparatie, maat we komen tenslotte schitterend aan bij de autoverhuur. In het station willen we proberen een iets eerdere tgv naar Parijs te krijgen omdat we daar maar 1 uur overstaptijd hebben, maar het is denk ik onze dag niet helemaal,  want : fermeture exceptionele du bureau de TGV.   Het hotel ligt gelukkig dicht bij het station en kamers aan een binnenplaats Nog een telefonisch poging de tickets te wijzigen, maar dat gaat 300€pp  kosten en dat wordt te gek.We zien morgen wel hoe het loopt

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Catherine:
    13 oktober 2022
    bon retour demain!
  2. Lisette:
    13 oktober 2022
    Goede weg terug! Hoop zonder tegenslagen, opstoppingen en onvoorziene omstandigheden!!