Naar Genua

9 oktober 2022 - Genua, Italië

Het heeft vannacht enorm ge-onweerd en als we wakker worden regent het gestaag. We moeten om 10 00 uur het app  verlaten, dus alle tijd. De bakker is op zondag pas om 9 uur beschikbaar en stokbrood is toch wel redelijk essentieel als ontbijt. Dus halen we eerst de bedden af, borduren een beetje, Does sjouwt de flessen naar de flessenbak en gaat naar de bakker. We ontbijten en dalen dan af naar de garage met de lift en dan met de autolift weer omhoog.

Alles gaat prima en even over 10 uur gaan we richting Genua. we willen zoveel mogelijk van de kust zien, ook al regent het zo nu en dan echt hard, maar toch vonden we de weg naar de bovenste Corniche en het is heerlijk stil op de wegen. Zo nu en dan een dorpje en dan zijn  we in Menton. Even naar het water en op de hoek  én een P én een café voor een kopje koffie en ern croissant au abrico.  En het klaart ook weer een beetje op en een paar joyeuze heren melden ons vriendelijk dat " les psys bas sont les plus beaux pays" ach zo is het leven heerlijk vrolijk. Rustig voort over de SS1, de kustweg in Italië.,  tot we in Imperia zijn waar we wel willen lunchen.  Abrupt rechts een ministraatje in naar het  water en ziedaar de Osteria delle pescatore en ook een Parkeerplek schuin voor de deur. Verrukkelijk geheten. Ik mijn geliefde frutta di mare en Does spaghetti met schelpdiertjes.  Allemaal zeer lokale mensen zo te zien. Beter krijg je bijna niet.  We rijden nog een heel eind tergend langzaam langs de prachtige kust,  maar moeten dan toch een stuk snelweg nemen, om enigzins op tijd bij het appartement in Genua te zijn. Het kost enige moeite om  de parkeergarage te vinden, maar dan is het maar een minuut of 6 lopen .  Marcello onze huisbaas komt snel als ik hem bel en we laden ons in het Mini,mini liftje,  naar de 5e etage,  waar ons een uitstekend appartement wacht.  Een kopje thee, een glaasje wijn  en een borduur uurtje en we gaan tegen half acht opzoek naar het Place des Erbes, voor een maaltijd.

De via san Lorenzo waaraan ons app. ligt is een van de weinige grote straten in deze oude stad  en het is een kleine wandeling. We eten er forcassio con stracchione met parma ham. Heerlijk. Het  begint weer te regenen en iedereen schuift de tafeltjes onder de enorme zonneschermen en gaat vrolijk voort met eten, drinken en zeer luid praten. Hoe Italiaans wil je het krijgen.

Een korte wandeling terug en nu een blog en slapen.

Weinig foto's  maar het plezier was er niet minder om.

1. Nette:
    10 oktober 2022
    Klinkt weer als een leuke dag. Jammer van de regen. Hopelijk klaart het de komende dagen weer op.