Wat een dag

5 juni 2022 - Nördlingen, Duitsland

Het heeft geregend en regent nog als we op staan,  maar daar hadden we op gerekend en dus  rijden we tegen half 10 weg uit ons bijzonder prettige hotel. Ons eerste doel is Weikerheim een klein stadje ong 35km ten zuiden van Würzburg aan de Romantische strasze, die vanaf nu tamelijk nauwkeurig willen volgen. Er staat een een paleis uit de 17e/18e eeuw  gebouwd voor de vorsten van Hohenlohe met vanaf het marktplein een schitterende geheel van gebouwen die naar de ingang leiden. We zouden graag het interieur bekeken hebben maar dat gaat alleen per lange rondleiding en dat te veel.Dus  , onder de paraplu's, het regent nog steeds maar is totaal niet koud, terug naar de auto. En op naar Creglingen waar we eerst naar een een kopje koffie met strudel und sahne genieten en dan door naar een Kapel een eindje verder op , waar een SCHITTEREND Maria altaar staat omst. 1510 gesneden door Riemenschnijder  hout en ook nog een schitterend polychroom altaar in het koor.zo ongelofelijk mooi.

Dan krijgen we een probleem,  ik kan niet meer achteruit rijden  Het rechterachterwiel blokkeert dan alsof ik op een grote steen bots.  Vooruit gaat nog wel  en dus rij ik voorzichtig door met het plan altijd zo te parkeren dat ik altijd vooruit weg kan. We willen naar Rothenburg, waar nog zo'n fantastisch altaar is, maar kunnen  het stadje niet in , er blijkt een gigantisch eeuwfeest te zijn, en we besluiten rustig door te rijden en dan slaat het noodlot toe.  Ik moet keren maar neem de bocht iets te kort en kan niet meer achteruit.  ANWB alarm verbindt door met de ADAC en wordt een abschlepper georganiseerd. We gaan dus rustig picknicken naast de auto want het is ondertussen droog en na een halfuurtje verschijnt een uiterst behulpzame vriendelijke sleepmijnheer, die eerst nog probeerde de zaak los te slaan. Helaas geen resultaat.  Dus naar Rothenburg terug gesleept en dan begint het lange bellen met ADAC, ANWB VVAA . Pinksterzondag heel klein plaatsje, geen auto verhuur etc etc en om 4 uur besluit ik dat we gewoon een taxi moeten hebben die ons naar mijn geboekte hotelletje in Nordlingen brengt. 82km en ruim ern uur later worden we allerhartelijkst ontvangen ( ik had gebeld om te melden dat we laat zouden komen)  en dus morgen  ( 2e pinksterdag en alle garages etc zijn dicht) een rustig dagje in Nordlingen en we zien dinsdag weer verder.   Ben wel blij dat we er niet verder mee zijn gereden en dat we op een voortreffelijke plek tot stilstand kwamen. Alle ruimte op de afgesloten oprit van een fabriek.

1. Catherine:
    6 juni 2022
    Ach meisjes wat sneu! Bamberger Reiter niet kunnen zien en nu autopech... Als het weer goed blijft wordt dat terras zitten, lezen en borduren en wein trinken - ook geen straf. Hopelijk is de auto snel genezen, veel sterkte en toch plezier gewenst! Catherine.
  2. Lisette:
    6 juni 2022
    Wat een ellende Willemien! Maar zoals gewoonlijk heb je het (tijdelijk) opgelost en zitten jullie toch in Nördlingen! Zie ons weer zitten, naast de auto met een lekkere lunch , wachtend op een Duitse monteur…..