Naar Diffelen

4 juni 2021 - Hardenberg, Nederland

Vermoedelijk weet vrijwel niemand waar Diffelen ligt. Aan de Overijsselse vecht vlak voor Marienberg. En daar gingen we dus vandaag naartoe. Zoals  altijd 8 uur ontbijt. Fietsen opladen en op weg. Het is weer voortreffelijk weer en we vinden onmiddellijk het eerste punt van onze LA 14a saksenroute . Al na een paar km komen we in fraai esdorpje waar ik gauw een boerderij fotografeer voor de blog. Dan rijden we door een mooi boerenland met wat minder braakliggend land en ook minder lange rechte bosstukken, tot vreugde van Jenny die graag alle landbouw van commentaar voorziet. Vlak voor Cievorden wijken we wat af van de route om in de binnenstad te komen want we moeten wat boodschappen doen en een kopje koffie drinken. Ik dacht dat Coevorden een heel mooi oud stadje is maar dat valt wel behoorlijk tegen.  Op het grote kale marktplein staat een aardig beeld van de ganzenhoedster en verder ontdek ik nu bij het schrijven van de blog dat we het kasteel totaal gemist hebben  . Excuus aan Coevorden. Wel staat er een aardig Jugendstil huis dat ik maar fotografeer om iets te hebben!!Het is nog steeds heerlijk fietsweer en we schieten lekker op . We blijven aan de noordzijde van de Vecht en rijden zo door de noordelijke nieuw bouw van Hardenberg en picknicken op een mooi bankje . Het staat wel onder een van de duizenden eiken die hier langs  alle wegen staan en als er een aantal rupsjes naar beneden komen, besluiten we de lunch te bekorten. We hebben nog niet veel van de eikenprocessierups gezien, maar liever blojan dan dojan. Dan moeten we een eindje omfietsen omdat er aan het fietspad wordt gewerkt maar komen gelukkig wel in Rheeze waar een aantal schitterende boerderijen met vlechtwerk muren staan. Dan  even zoeken naar de camping in Diffelen waar ik een  "chalet " heb gehuurd. Dat is prima en we zitten heerlijk op   onze" Varanda" . Zometeen komen Does en louise een glaasje wijn drinken en dan fietsen Jenny en ik nog een kilometertje  naar het restaurant in de buurt. Vandaag 58km

1. Catherine:
    5 juni 2021
    Mooie foto's met veel blauwe luchten! Ga zo verder!
  2. Loes Jörning:
    5 juni 2021
    Loes: nog last gehad van de giga regenbuien? In Zwolle gelukkig geen wateroverlast, maar prima voor de tuin.