Einde van de saksenroute en door naar Delden

6 juni 2021 - Delden, Nederland

Zondagmorgen doodstil in ons meer dan voortreffelijke Vrienden van de fiets  verblijf.Heerlijk geslapen en dan worden we getrakteerd op een té overdadig ontbijt maar wel erg lekker. We nemen hartelijk afscheid van onze alleraardigste familie en stappen in een zeer grijze morgen op. Eerste stop Denekamp  want de kerk moet wel op de foto  . Het is verder doodstil. De route slingert vlak langs de Duitse grens over het Lutterzand , waar geen zand meer is te zien, maar we wel een rustig kopje koffie kunnen drinken  Dan door de Lutte waar we even behoorlijk naar de route moeten zoeken en we tenslotte bij de fraaie molen van Lonneker uit komen. Het is hier overal enorm druk met fietsers ,wandelaars en hardrijdende racefietsers . Vlak na Lonneker rijden we Enschede binnen waar we zoals altijd op deze route weer door de buitenwijken geleid worden en we door de nieuwbouw van de vuurwerkramp  tenslotte op de markt komen.  296km vanaf Lauwersoog!!!!

. Een enorme terras drukte om 11 30 op zondagmorgen: echt interessant. We drinken er een kopje koffie en hebben vervolgens behoorlijk de moeite om onze route bordjes weer te vinden. We komen daardoor door een aantal fraaie arbeiderswijken waar ook de oranje voetbalkoorts behoorlijk op stoom is.   Ik blijf het een waanzinnig fenomeen vinden

Ik ben al dagen aan het kijken of er ergens in een veld nog korenbloemen staan , het is droevig maar nergens iets te zien, tot vanmiddag ergens( ook nog vlak langs de snelweg van Hengelo en Enschede) staan er in eens wel 4!! Het is droevig gesteld met de bloemen-en vliegenstand   niet één keer fietsten we door een muggen of vliegenzwerm  en klaprozen en korenblienen  zijn een zeldzaamheid.

We gaan naar gewoon ons lunchbroodje opeten onder de welbekende eik. Jenny borstelt later rupsjes uit haar haar!!     we zijn nu echt in het zoutwin gebied en zien heel wat zout huisjes. Komen dan  langs de fraaie watermolen van Twickel die er vrolijk op los draait en rijden tenslotte na, zoals eigenlijk elke dag, 66km Delden binnen. Hotel Sevenster vlak achter de mooie 15e eeuwse Oude Blasius kerk ontvangt ons allerhartelijkst. De fiets kan veilig op een binnenplaats  .we hebben prettige kamers en eten en drinken er heerlijk. Morgen nog 60km naar Wijhe en ik dan nog een  eindje naar Zwolle.

1. Nette:
    6 juni 2021
    Goede reis morgen met de laatste kilometers!