Weer naar huis

7 juni 2021 - Zwolle, Nederland

Na wederom een prima nachtrust moeten we aan wat deuren rammelen voor er open wordt gedaan voor het ontbijt.  Men was er nog niet weer aangewend om 8 uur ontbijtgasten te hebben maar het ontbijt was verder uitstekend en de hoteleigenaar bleek met zijn ouders vroeger een tijd in Wijhe gewoond te hebben. Zijn ouders lieten een huis bouwen nb op het land van de familie van Jenny aan de oude raalterweg en ze  zaten nb bij ons in de praktijk. Nederland is heel klein.                        Dan heb ik even wat probleempjes met mijn accu maar na wat gerammel doet alles het toch prima en kan ik weer ruim 100km fietsen, dat is genoeg voor een dag!  We willen een zo recht mogelijke route naar Wijhe omdat ik daarna ook nog verder moet naar Zwolle en dat betekent eerst een eind op het fietspad langs de provinciale weg naar Almelo en dan weer de binnenlanden in naar Enter.  Het is volkomen onbewolkt en er staat een stevig noorden windje waar we zo nu en dan dan ook stevig tegen in trappen. Van Enter zijn we snel in Rijssen waar we aan de markt een kopje koffie nuttigen . Dan weer een eind langs de provinciale weg naar Nijverdal. We slaan vermoedelijk iets te vroeg links af en moeten even zoeken voor we het fietspad naar Haarle vinden. Dat leidt ons dwars over de Haarlerberg een schitterend gebied met veel hei. Vlak voor het allerlaatste klemmetje laat volkomen onverwacht het Electriek van Jenny het totaal afweten. Er is geen enkel leven meer in te krijgen. Gelukkig is het nog maar een      50 /60meter tot aan de top en die kan Jenny, getraind als we na 5 dagen zijn gelukkig op trappen en daarna is het bergafwaarts naar Haarle. Daar belt Jenny haar altijd zeer behulpzame familielid Henk( hij haalde haar ook op uit Emnerich toen we van de moezel fietsten!!) We wachten rustig onder het genot van koffie op een terras en na een uurtje is de redder daar. Eerst was ik van plan rechtstreeks van Haarle naar huis te fietsen, maar dat is toch wel erg ongezellig dus gaat ook mijn fiets achterop en zijn we om 13.30 in Wijhe. Ik eet nog een boterham en  dan nog het laatste stuk recht tegen de noorden wind naar Zwolle en dus trakteer ik mijzelf op maximale ondersteuning en snel naar huis. Het was een fraaie tocht, lekker fietsweer, alleraardigste mensen en landschappelijk erg afwisselend.  Totaal 361km in 6 dagen .

1. Jacobijn:
    7 juni 2021
    Leuk oma!
  2. Willemien:
    14 juni 2021
    Wat een mooie tocht Willemien.En goed te doen voor fietsmensen als.jullie.Maar die moortje lijken me toch wel heel aangenaam!
    Liefs
    Nettie