Weer een rustdag

9 juni 2022 - Leitheim, Duitsland

Dit is het blog van woensdag.  Na de voortreffelijk ontbijt komt er om 9 30 een taxi om ons naar Donauwörth te brengen . Ons fantastische kasteel hotel Leitheim, ligt in een piepklein dorpje zonder enige voorzieningen en we moeten de treinkaartjes gaan regelen. Het is een kwartiertje rijden en een allervriendelijkste chauffeur zet ons af bij het station. We hebben een tas met boeken en gidsjes  bij ons , die wil ik per post terug sturen, de koffer zo "licht" mogelijk voor de trein reis.  De trein mevrouw helpt ons enorm bij het zoeken naar de beste verbinding en na een kwartiertje kunnen  we  opgelucht verder. "Alles in Ordnung." We nemen een bus het stadje in . En stappen uit aan het eind van de Reichstrasse, die hoofdstraat is en waar eigenlijk alle te bezichtigen huizen staan. We zijn niet erg onder de indruk.  Eerst een kopje koffie en dan opzoek naar het Postambt,  daar zijn we met de bus op de heenweg langs gereden en na wat vragen staan we dan bij de bushalte van lijn 1 of 2, die rondrij bus blijkt te zijn en voor 1,40€pp krijgen we een 20 minuten durende rondrit door de stad en plattelands buitenwijken. Stappen weer uit bij het station en lopen door een paar zijstraten naar een winkelcentrum waarin de PTT. Een behulpzame beambte helpt ook weer  erg vriendelijk, alleen heeft de arme man nooit geleerd te lachen. We kopen een flesje wijn voor op de kamer vanavond( blijkt een miskoop,ontzettend zoet) en wandelen terug naar de stad door de stadsmuur heen naar boven. Broodje  in de Reichsstrasse en dan  komt onze chauffeur ons weer ophalen.  Heel rustige middag, borduren in de tuin en later 20 baantjes van 10m gezwommen in het buitenbad.  Heerlijk dat we nu juist in dit zeer luxueuze hotel de laatste dagen van ons hindernissenreisje konden door brengen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade